Ogłoszenia urzędowe i komunikaty

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

 

 

 

W związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej naborem wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” - edycja 2025 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzgowie  przeprowadza rozpoznanie potrzeb w zakresie liczby osób zainteresowanych do skorzystania z pomocy, w postaci świadczenia usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  1. o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  2. o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością
w różnych sferach życia, w tym:

1) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się
z otoczeniem.

Usługi w ramach Programu będą świadczone nieodpłatnie w zakresie i ilości określonej indywidualnie dla każdego uczestnika. Ostateczna kwalifikacja osób odbędzie się po przyznaniu Gminie środków przez Wojewodę.

Osoby zainteresowane mogą uzyskać szczegółowe informację pod numerem telefonu 63 241 95 91 lub osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzgowie.

Osoby zainteresowane pomocą w ramach Programu, zapraszamy do składania  Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 do dnia 21 sierpnia 2024 roku w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzgowie, ul. Konińska 6, 62-586 Rzgów.  

Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 (załącznik nr 7) oraz szczegółowe informacje o programie dostępne są na stronie internetowej Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych pod linkiem www.niepelnosprawni.gov.pl oraz w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzgowie.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 sierpnia 2024 11:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Przemysław Zieliński
Ilość wyświetleń: 115
07 sierpnia 2024 11:41 (Przemysław Zieliński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 sierpnia 2024 11:39 (Przemysław Zieliński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 sierpnia 2024 11:39 (Przemysław Zieliński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)