USC.07. Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
.
WYMAGANE DOKUMENTY
- aktualne dowody osobiste lub paszporty wraz z aktualnym poświadczeniem zameldowania na pobyt stały (do wglądu),
- odpis skrócony aktu urodzenia, opłacony opłatą skarbową - w przypadku narodzin poza obszarem Gminy Rzgów - dotyczy panien i kawalerów.
Dodatkowo:
- skrócony odpis aktu małżeństwa opłacony opłatą skarbową z adnotacją o rozwodzie lub sentencję prawomocnego wyroku stwierdzającego rozwiązanie małżeństwa przez rozwód - w przypadku, gdy rozwiązane małżeństwo zostało zarejestrowane w innym urzędzie stanu cywilnego - dotyczy osób rozwiedzionych,
- skrócony odpis aktu zgonu współmałżonka opłacony opłatą skarbową - w przypadku, gdy zgon został zarejestrowany w innym urzędzie stanu cywilnego - dotyczy wdów / wdowców.
W przypadku cudzoziemców:
- dokument tożsamości - dowód osobisty lub paszport,
- odpis aktu urodzenia wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego,
- zaświadczenie o zdolności prawnej wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego.
.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów
WOJCIECH KOSZAL
Siedziba: pokój nr 6
Telefon: (63) 241-90-19 lub 241-90-18 wew. 34
Faks: (63) 241-97-90
E-mail: usc@gminarzgow.pl
.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
7 dni.
.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu dokumentów następuje ich niezwłoczne rozpatrzenie i wydanie zaświadczenia lub decyzji odmownej.
.
OPŁATY
Brak opłat.
.
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 14 dni od dnia doręczenia pisma kierownika Urzędu Stanu Cywilnego o odmowie wydania zaświadczenia osoba zainteresowana może wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego o rozstrzygnięcie czy okoliczności przedstawione przez kierownika USC uzasadniają odmowę dokonania czynności.
.
PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 ze zmianami),
- ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264 ze zmianami),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).
.
DODATKOWE INFORMACJE
Zaświadczenie wydaje urząd stanu cywilnego miejsca zamieszkania (zameldowania) jednej z zainteresowanych stron.
Zaświadczenie jest ważne przez okres trzech miesięcy.
.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI
11-03-2014
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Rzgów