GO.04. Podział nieruchomości

GO.04. Podział nieruchomości

 

WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych o podział nieruchomości.

 

Załączniki (oryginały):

- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,

- wypis i wyrys z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów),

- wstępny projekt podziału nieruchomości wykonany na mapie zasadniczej (po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz 1 egz. dla organu podziałowego),

- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku, jeżeli podział ma nastąpić na podstawie art. 94 ust. 1 ustawy.

 

Po wydaniu postanowienia opiniującego pozytywnie wstępny projekt podziału, wniosek należy uzupełnić o:

- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,

- wykaz zmian gruntowych,

- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości   jest inne niż w księdze wieczystej,

- projekt podziału nieruchomości wykonany przez geodetę uprawnionego na mapie zasadniczej (po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz 2 egz. dla organu podziałowego).

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów

Stanowisko ds. Gospodarki Gruntami

AGNIESZKA SOCHA

Siedziba: pokój nr 9 na parterze

Telefon: (63) 241-90-18 wew. 22

Faks: (63) 241-97-90

E-mail: grunty@gminarzgow.pl

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

60 dni.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Organ rozpatruje złożony wniosek wraz z uzasadnieniem i wydaje decyzję, którą doręcza się wnioskodawcy na piśmie.

 

OPŁATY

Brak opłat.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Urzędu Gminy Rzgów.

 

PODSTAWA PRAWNA

- dział III, rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2021 r.  poz. 1899 ze  zmianami),

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663).

 

DODATKOWE INFORMACJE

Z wnioskiem o pozwolenie na dokonanie podziału zabytku nieruchomego, wpisanego do rejestru zabytków, winien występować do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Poznaniu, właściciel lub wieczysty użytkownik dzielonej nieruchomości, bądź ich pełnomocnicy, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 8, w związku z art. 36 ust. 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zbytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zmianami.), załączając 2 egz. mapy z projektowanym podziałem.

Pozwolenie konserwatora wydawane jest w formie decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.

W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać poświadczone za ich zgodność z oryginałem przez pracownika merytorycznego tutejszego Zarządu.

Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości wzrośnie jej wartość Wójt ustali w drodze decyzji opłatę adiacencką z tego tytułu, która wynosi 30% różnicy wartości nieruchomości przed podziałem i po podziale.

 

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI

29-11-2023

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2014-04-07
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Urząd Gminy Rzgów / Agnieszka Socha
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 maja 2016 23:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 819
29 listopada 2023 09:01 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.
10 lutego 2022 08:47 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.
10 lutego 2022 08:46 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.