WPO.06. UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ / UMORZENIE ODSETEK ZA ZWŁOKĘ

WPO.06. Umorzenie zaległości podatkowej / Umorzenie odsetek za zwłokę

.

 

WYMAGANE DOKUMENTY

W przypadku, gdy wniosek składa osoba fizyczna:

- wniosek, wraz z uzasadnieniem, o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek za zwłokę.

 

Załączniki:

- oświadczenie o stanie majątkowym podatnika wnioskującego o pomoc publiczną,

- potwierdzenie z Powiatowego Urzędu Pracy statusu osoby bezrobotnej (jeśli jest we wspólnym gospodarstwie domowym osoba bezrobotna),

- udokumentowanie ponoszonych wydatków (przedłożyć do wglądu rachunki, np. za gaz, energię elektryczną, czynsz, telefon, koszty leczenia oraz inne),

- zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej o korzystaniu z pomocy finansowej (jeśli zachodzi taka sytuacja).

 

W przypadku, gdy wniosek składa osoba prawna:

- wniosek, wraz z uzasadnieniem, o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek za zwłokę (we wniosku należy podać pełną nazwę przedsiębiorcy, adres, siedzibę, nr NIP, REGON, PKD).

 

Załączniki:

- oświadczenie o otrzymanej pomocy w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku z podaniem nazwy organu, od którego otrzymano pomoc oraz kwoty pomocy,

- bilans (za rok miniony),

- sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,

- deklaracja dla podatku od towarów i usług, pisemne wyjaśnienie dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określenie kierunku działania dla poprawy sytuacji finansowej.

.

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów

Stanowisko ds. Wymiaru Podatków i Opłat

Agnieszka Smorawska

Siedziba: pokój nr 1 na parterze

Telefon: (63) 241-90-18 wew. 29

Faks: (63) 241-97-90

E-mail: dopierala.z@gminarzgow.pl lub podatki@gminarzgow.pl

.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

30 dni.

.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Organ rozpatruje złożony wniosek wraz z dokumentami i wydaje decyzję, którą wraz z uzasadnieniem doręcza wnioskodawcy na piśmie.

.

 

OPŁATY

Brak opłat.

.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Urzędu Gminy Rzgów.

.

 

PODSTAWA PRAWNA

- art. 67a § 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.).

.

 

DODATKOWE INFORMACJE

.

 

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI

11-04-2022

 

WNIOSEK

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2014-06-25
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Urząd Gminy Rzgów / Zofia Dopierała
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 maja 2016 23:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 531
11 kwietnia 2022 12:53 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.
24 maja 2016 23:17 (Administrator) - Zmiana treści zakładki.
24 maja 2016 23:10 (Administrator) - Dodanie nowej zakładki.