WPO.05. Ulga w podatku rolnym z tytułu klęski żywiołowej
.
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek, wraz z uzasadnieniem, o zastosowanie ulgi w podatku rolnym z tytułu klęski żywiołowej.
.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów
Stanowisko ds. Wymiaru Podatków i Opłat
Agnieszka Smorawska
Siedziba: pokój nr 1 na parterze
Telefon: (63) 241-90-18 wew. 29
Faks: (63) 241-97-90
E-mail: dopierala.z@gminarzgow.pl lub podatki@gminarzgow.pl
.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni.
.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ rozpatruje złożony wniosek wraz z uzasadnieniem i wydaje decyzję, którą doręcza się wnioskodawcy na piśmie.
.
OPŁATY
Brak opłat.
.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Urzędu Gminy Rzgów.
.
PODSTAWA PRAWNA
- art. 13c ust. 1-3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.).
.
DODATKOWE INFORMACJE
W razie wystąpienia klęski żywiołowej, która spowodowała istotne szkody w budynkach, ziemiopłodach, inwentarzu żniwnym lub martwym albo w drzewostanie przyznaje się podatnikom ulgi w podatku rolnym przez zaniechanie jego ustalania albo poboru w całości lub w części, w wysokości zależnej od rozmiarów strat spowodowanych klęską w gospodarstwie rolnym.
Przy przyznawaniu ulg i ustalaniu ich wysokości uwzględnia się wysokość otrzymanego odszkodowania z tytułu ubezpieczenia ustawowego.
.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI
11-04-2022
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Rzgów