Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego / czasowego cudzoziemców
WYMAGANE DOKUMENTY
1.Usługa polega na złożeniu formularza meldunkowego oddzielnie dla każdej osoby, której obowiązek meldunkowy dotyczy.
2.W przypadku osoby małoletniej, osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, czynności powyższych dokonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
3.Usługę można zrealizować również poprzez działanie pełnomocnika. Pełnomocnik musi się okazać pełnomocnictwem oraz swoim dowodem osobistym lub paszportem. (Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów
Siedziba: biuro nr 5 – parter
Telefon: (63) 241-90-18 wew 39
Faks: (63) 241-97-90
E-mail: elud@gminarzgow.pl
EPUAP : /3etff8b38u/SkrytkaESP
E-doręczenia: AE:PL-55351-66990-TBIWH-27
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W dniu złożenia wymaganych dokumentów.
PRZEBIEG SPRAWY
1.Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
2.Wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonuje się:
- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru
Wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
W przypadku dokonania zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego przy wykorzystaniu dokumentu elektronicznego należy wskazać adres elektroniczny służący do doręczeń.
3. Można wymeldować się z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
4. Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
OPŁATY
Złożenie i rozpatrzenie zgłoszenia nie podlega opłacie skarbowej
PODSTAWA PRAWNA
1.ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
2.ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
3.rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
4.rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – tzw. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO)
RODO
Klauzula RODO
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI
08-10-2025
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Rzgów