ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z POBYTU STAŁEGO / CZASOWEGO CUDZOZIEMCÓW

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego / czasowego cudzoziemców

 

WYMAGANE DOKUMENTY

1.Usługa polega na złożeniu formularza meldunkowego oddzielnie dla każdej osoby, której obowiązek meldunkowy dotyczy.

2.W przypadku osoby małoletniej, osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, czynności powyższych dokonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

3.Usługę można zrealizować również poprzez działanie pełnomocnika. Pełnomocnik musi się okazać pełnomocnictwem oraz swoim dowodem osobistym lub paszportem. (Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu).

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów

Siedziba: biuro nr 5 – parter

Telefon: (63) 241-90-18  wew 39

Faks: (63) 241-97-90

E-mail: elud@gminarzgow.pl

EPUAP :  /3etff8b38u/SkrytkaESP 

E-doręczenia: AE:PL-55351-66990-TBIWH-27

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

W dniu złożenia wymaganych dokumentów.

 

PRZEBIEG SPRAWY

1.Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.

2.Wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonuje się:

- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,

- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru

Wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.

W przypadku dokonania zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego przy wykorzystaniu dokumentu elektronicznego należy wskazać adres elektroniczny służący do doręczeń.

3. Można wymeldować się z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

4. Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

 

OPŁATY

Złożenie i rozpatrzenie zgłoszenia nie podlega opłacie skarbowej

 

PODSTAWA PRAWNA

1.ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

2.ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

3.rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

4.rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – tzw. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO)

 

RODO

Klauzula RODO

 

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI

08-10-2025

 

Pełnomocnictwo

Klauzula RODO

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 października 2025 14:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Przemysław Zieliński
Ilość wyświetleń: 10
08 października 2025 14:34 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.
08 października 2025 14:30 (Przemysław Zieliński) - Dodanie nowej zakładki.