ZŁOŻENIE PETYCJI

Złożenie petycji

 

WYMAGANE DOKUMENTY

Nie ma sformalizowanego wzoru petycji.

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Gminy Rzgów, ul. Konińska 8, 62-586 Rzgów

Siedziba: biuro nr 20 – 1 piętro

Telefon: (63) 241-90-18

Faks: (63) 241-97-90

E-mail: ug@gminarzgow.pl

EPUAP :  /3etff8b38u/SkrytkaESP 

E-doręczenia: AE:PL-55351-66990-TBIWH-27

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

1. Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

2. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego, uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w wyżej określonym terminie, ulega on przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu, o którym mowa w pkt 1.

3. Jeżeli adresat petycji jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.

 

PRZEBIEG SPRAWY

1. Złożenie petycji;

2. Analiza petycji;

3. Uzupełnienia petycji (o ile wymaga);

4. Odpowiedź na petycję.

 

OPŁATY

Nie podlega opłacie skarbowej.

 

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa o petycjach z dnia 11 lipca 2024 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 870). art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.).

 

DODATKOWE INFORMACJE

Petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
  • oznaczenie adresata petycji;
  • wskazanie przedmiotu petycji.
  • Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy
  • Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
  • Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
  • Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu.
  • Podmiot, o którym mowa wyżej, wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
  • Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcie rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

 

RODO

Klauzula informacyjna RODO. 

 

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU / AKTUALIZACJI

01-10-2025

 

 Klauzula RODO

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2025 11:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Przemysław Zieliński
Ilość wyświetleń: 6
01 października 2025 11:15 (Przemysław Zieliński) - Zmiana treści zakładki.
01 października 2025 11:14 (Przemysław Zieliński) - Dodanie nowej zakładki.